Thursday 16 May 2013

Cara Menghaluskan Kulit Wajah



Kecantikan semula jadi itu menjadi dambaan bagi setiap wanita..  Biar sesibuk mana pun seorang wanita itu pasti tidak akan lupa untuk menguruskan diri agar kelihatan cantik dan menawar..  Oleh itu, kali ini saya akan  memberikan antara tips kecantikan secara alami yang saya lakukan dirumah bagi menjimatkan kewangan saya sebagai seorang sumandak santai ini..

Antara langkah yang saya lakukan ialah :

1. Saya akan menggunakan telur...

 Caranya mudah saja pecahkan telur kemudian buang kuning telur.. Kalau nak masak tu kuning telur pun suka kamu la.. Asal kamu tidak rasa kotor.. Kemudian sapukan putih telur tadi ke wajah dengan rata... Saya sarankan pengunaan kali pertama lebih baik kalau gunakan tisu untuk tarik mana2 yang tersumbat kat wajah kita tu... Tapi pastikan semasa pemakaian jangan banyak bercakap/ketawa nanti ada lak garis2 lebih baik pakai semasa orang sudah tidur la...tiada yang mengangu..Gunakan 3/4 kali seminggu bagi yang rasa wajah agak teruk sikit la..

2. Banyakkan makan sayur...

Kalau saya lah kan??hehe.. pegi pasar mau beli tomato sebab 1 saya makan tomato tu macam buah epal jah ke2...saya gunakan tuk sapu diwajah saya... ala, sebiji pun ok la kn??  Caranya rebus tomato sehingga rasa2 kulit tomato sudah nampak berkedut/ kulit nya senang dibuka.. Buka kulit tomato tu dan kemudian sapukan muka... senangkan?? tapi lagi senang makan la... tidak di bebel oleh orang rumah membazir..hehe

3.  Minum air suam banyak2...

 bukan air sejuk saja k...  Kalau disarankan minum air 8 gelas sehari... lebihkan 10 gelas kah??  Kalau saya, saya sarankan minum sebelum dan selepas tidur... Dapat awet muda sekali tau...hehe

4.  Pastikan cuci muka anda...

Kalau jenis muka berminyak cuci muka tu biar selalu..  Tapi jangan nak cuci saja.. Cara pemilihan produk pun kena sesuai..

Okey... selesai buat kali ni memang tu saja yang saya sering lakukan untuk jimat dan mudah... Bagi yang dah cuba tapi masih tak berkesan cuba produk yang semakin sensasi sekarang.. Kulit anda bukan saja halus malahan putih dan gebu..  Gunakan produk AURAWHITE disini saya jual murah saja untuk pembaca blog saya ni..kawan2 pun harga ni...Kalau berminat boleh SMS saya di nombor 0178334813 / emel : putrisantik91@gmail.com.. Terima Kasih membaca nya...

Cara memanjangkan & melebatkan bulu mata

No comments:

Post a Comment