Friday 17 May 2013

Cara mencantikkan bibir

Kali ini si putri santai ni nak kongsi camna cara biar bibir kita terjaga dan cantik...  Tips ni memang saya dah try...Antaranya

1.  Halia
  -  Melalui pengetahuan saya halia ni berfungsi untuk memerahkan bibir kita yang mungkin ada yang bibirnya hitam akibat telah kerap mengunakan gincu..  Ada keburukan nya jua kan pakai lipstik ni.. Tapi nak cantik pakai jahla kn??nnt tdak pakai pucat lak...  Tidak masalah waktu malam masih boleh pakai kan??ndakan masa mau tidur pun mau pakai lipstik jua... macam t'lebih sudh tu kalau malam pun bergincu2.. hhehehe... 
 -  Caranya mudah saja.. pegi dapur kupas tu halia..tumbuk2 sampai lumat sapu dekat bibir..  Saya sudah biasa pakai ni memang mujarap awal2 memang pedih lama2 ok la tu sudah besa....


2.  Madu
  -  Madu ni pun selalu saya gunakan sebab dulunya time waktu sekolah selalu betul ditegur kawan2... kering nya bibir mu.. So, saya pun cari iktiar..  Mau beli pelembab nda duit.. mau minta duit ditanya beli apa??  Last2, dalam makmal komputer sekolah saya pegi search d intenet cara mencantikkan bibir... jumpa...
  -  Cara nya mudah saja, sapu jah madu tu d bibir..abis...

3.  Minum air masak banyak2...insyallah ok....


Terima Kasih pembaca... Harap dapat membantu sikit2....


No comments:

Post a Comment